Despre desființarea Poliției Locale nu este pentru prima dată când se vorbește. Sunt argumente pro și contra. Iar recent subiectul a fost readus în discuție de către primarul Bucureștiului. Deputatul Ana-Loredana Predescu a susţinut o declaraţie politică referitoare la reorganizarea poliţiei locale, ținând să sublinieze că „în anul 2010, prin Legea nr. 155/2010, Poliţia comunitară a fost transformată în Poliţia Locală. Astăzi, mai toate atribuţiile Poliţiei Locale le dublează pe cele ale Poliţiei Române, care sunt prevăzute în art. 26 din Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române. Fac excepţie atribuţiile Poliţiei Locale privind paza bunurilor. După zeci de ani de existenţă pe străzile noastre, Poliţia Locală a reuşit o disoluţie a autorităţii şi generarea unui efect de subminare a Politiei Române. Şi, mai ales, a reuşit ostilizarea opiniei publice prin fapte de discriminare, hărţuire şi persecuţie a cetăţenilor, amplificând gradul de neîncredere al acestora vizavi de abuzurile ce se pot comite şi s-au comis de primarii care au în subordine poliţia locală, devenită, în multe situaţii, instrument de opresiune şi control”.
„Pe fondul îngrijorărilor cetăţenilor vizavi de ritmul alarmant în care Poliţia Locală a primit atribuţii ce nu vizează interesul cetăţeanului, inclusiv atribuţii de dirijare a traficului rutier fără pregătirea necesară, având în vedere nenumăratele procese în instanţele din toată ţara care au ca speţe abuzurile, mai ales cele din pandemie, la care au fost supuşi cetăţenii de către reprezentanţii acestei instituţii, cu cerinţe minimale de angajare, mulţi cu aspect de bodyguarzi de clan, plătiţi de multe ori dublu faţă de Poliţia Română și dat fiind faptul că există structuri ale Ministerului Afacerilor Interne care pot îndeplini atribuţiile acestei instituţii şi le îndeplinesc de ani de zile, propun desfiinţarea Poliţiei Locale din subordinea primăriilor şi, eventual, reorganizarea ei în Corpul gardienilor publici, în subordinea Ministerului Afacerilor Interne, structură ce avea deja competenţe mai mult decât suficiente pentru nivelul pregătirii de care dau dovadă unii poliţişti locali în relaţia cu cetăţeanul.
Un alt câştig ar putea fi obţinerea de sume considerabile la bugetul de stat prin oferirea unor servicii de pază bunuri, protecţie persoane, pază imobile şi chiar instituţiile MAI şi ale aparatului central şi local (înlocuirea firmelor de pază privată, ce căpuşează banul public, prin oferirea de servicii de pază, în urma reorganizării, selectării şi instruirii personalului de pază din Corpul gardienilor publici în instituţiile de forţă ale MAI). Vin, totodată, cu propunerea desfiinţării Poliţiei Locale, având în vedere deciziile unor UAT -uri din ţară de a renunţa la acest serviciu, dar, mai ales, ca o consecinţă a voinţei cetăţenilor exprimată în zecile de mii de semnături strânse în petiţiile demarate în ţară”.
Dragoș HOJDA