Produsele bio au devenit din ce în ce mai căutate, iar contextul pandemic a accelerat acest trend mai ales pentru marii retaileri, care au putut observa această creștere a consumului prin nevoia de a introduce mai multe produse bio la raft, potrivit datelor transmise de retaileri la solicitarea Economedia.
O creștere accelerată a produselor ecologice a putut fi observată pentru retailerul Auchan, care a înregistrat vânzări cu 50% mai mari în perioada 2019-2021, în timp ce pe categoria de fructe și legume bio s-au triplat. Potrivit reprezentanților Auchan, aceste evoluții vin și pe fondul diversificării gamei de produse, care a crescut cu circa 30-50%.
În perioada pandemiei, a crescut consumul de produse bio cu până la 50%, însă dinamica pozitivă a vânzărilor nu este legată doar de modificarea trendului de consum, ci și de evoluția numărului de articole disponibile la raft, a declarat Valer Hancaș, director de comunicare și public affairs Kaufland România, pentru Economedia.
Spre exemplu, pe categoria de mezeluri bio, Kaufland a înregistrat o creștere cu 60% a loturilor (Stock Keeping Unit -SKU). O altă categorie care a performat bine este cea de lactate, unde vânzările au crescut cu peste 30% în 2021 față de anii anteriori.
„Produsele bio sunt într-adevăr căutate, iar contextul pandemic din ultimii doi ani a potențat acest trend ascendent în ceea ce ne privește. În cazul nostru, această evoluție este vizibilă la raft prin creșterea numărului de produse bio. În plus, în ultimii ani, am înregistrat creșteri anuale double-digit, atât în ceea ce privește cantitățile de produse bio vândute, cât și în ceea ce privește valoarea vânzărilor”, a declarat Alina Horgea, directorul mărci proprii și tranziție alimentară, Carrefour România.
Pentru că retailerii au identificat o necesitate și un consum mai mare, au decis să diversifice această ofertă în magazine. De exemplu, Carrefour a crescut constant de la an la an în totalul sortimentației. În ultimii 2 ani, compania a înregistrat cu 25% mai multe produse BIO. O treime dintre produse sunt dezvoltate sub marca proprie Carrefour Bio și acoperă categorii precum fructe și legume, lactate, ouă, sucuri, patiserie, biscuiți, ulei, etc. Spre exemplu, uleiul de măsline Carrefour Bio a avut creșteri triple-digit în ultimii doi ani din punct de vedere al cantităților achiziționate de clienți.
De asemenea, și Kaufland diversifică anual gama de produse bio adăugând noi furnizori și articole. „Marca este în permanentă diversificare, ca răspuns la cererea în creștere. Ca planuri de dezvoltare, ne propunem să intrăm pe segmentul de dulciuri bio marcă proprie”, spune Valer Hancaș.