Connect with us
Descarcă aplicația

IMPORTANT

VERNISAJ – Pictorița băimăreancă Mimi Cardoș și-a expus lucrările la Galeria de Artă (GALERIE FOTO)

Publicat cu

pe

Eveniment de gală aseară la Galeria de Artă din Baia Mare, la care a fost prezent și președintele CJ Maramureș, Ionel Bogdan.

Este vorba de o expoziție de pictură intitulată „Reverie despre o Grădină” semnată de Mimi Cardoș. Iată ce spun criticii de artă despre lucrările ei.

„Mimi Cardos a absolvit programul nostru Masteral – Pictură. Concept și imagine în anul 2022 fiind încă de la început preocupată de forța de expresie pe care i-au oferit-o tehnicile de fuzionare și  fluidizare a pastelor de culoare care i-au oferit numeroase forme de manifestare plastică.

Expoziția prezentă pe simezele Galeriei de Arta a UAP Baia Mare este a doua expoziție personală a artistei. Titlul – Reverie despre o gradină își are germenele, după cum ne mărturisește chiar artista în perioada copilăriei, aceea vreme când era fascinate de grădina bunicii, de răsadurile diferite, de pomii înfloriți, imagini atât de familiar și care au urmărit-o și pe care  a visat-o de-a lungul vieții. Starea de veghe și visele fiind căile imaginare ale lumii individuale ce reușesc să dezvăluie realități existențiale din trecut și present. Opera picturală aduce împreună, Realitatea umană cu creația imaginară a unei realități estetice străbătute de o atitudine axiologică cu experimente subiective, visuri, presimțiri, emoții și fantezii.

O reverie a copilăriei este mai mult decât suma amintirilor noastre.

Ea a pornit în elaborarea acestor universuri vegetale, deoarece încă de la începutul creației omul a rezonat cu natura și a considerat-o un spațiu al armoniei, plecând de la idea existenței vieții în Grădina Edenului.

Tema grădinii pendulează la Mimi Cardoș între iluzie și memorie – grădina ca spațiu de refugiu sau un spațiu symbolic și fantastic pe alocuri. Grădina ne oferă din punct de Vedere plastic libertăți nebănuite de interpretare.

Desi stau sub semnul unor contraste cromatice puternice „grădinile din visul” lui Mimi Cardoș ne propun fiecare în felul ei, judecând după titluri la contemplări, sentimente și senzații dintre cele mai diverse, când marcate de note vesele sau pasionale, când la senzații de izolare, alienare, amplificate de tensiunile spațiilor proiectate de artistă pe pânze. Avem astfel spații inundate de lumina cu structuri diafane de culoare sau spații intunecate din care culoarea iese discret sau din contra izbucnește violent în jocuri ritmice cu cadențe regulate sau aglomerări haotice și tulburi. Pe alocuri regăsim ritmul floral figurative însă într-o cheie gestuală plină de prospețime. Petele de culoare sunt stropite pe suprafața pânzei, culorile lăsate să curgă în diferite direcții producând un camp cromatic cu fuzionări și fluidizări. Câteodată apar structuri de pasta în fundal care dau o adâncime și o textură interesantă universului vegetal.

Formele  se contopesc cu fundalul gestualist, se dizolvă însă linia este cea care predomină si leagă compozițiile împreună cu petele fiind oarecum voința ordonatoare din lucrările artistei.

Structurile vegetale sunt rețele de linii nervoase intersectându-se dens și sugerând o rețea de plante crescute libere în natură sau  de ce nu rețelele interne ale unor fibre din interiorul plantei, suave impletiri, repetate cu libertate gestuală. Aceste structuri sunt organizate fie în acumulări regulate dispuse în mișcări ordonat-libere în jurul unui centru compozițional sau structuri delicate care  pornesc într-o dinamică plutire ce acoperă suprafața pânzei într-o cromatică fie discrete, fie puternic contrastanta.

Mimi a căutat Ipostazierea mai multor fațete ale unei grădini, implicit a naturii ca o rememorare a lumii înconjurătoare, dar văzută personal spijinindu-se pe intuiție, pe acuitatea percepției subiective funcționând ca o regulă proprie de organizare a tabloului. Avem un puternic caracter experimental în aceste lucrări, suprafața pânzei putând fi asemuită cu o înfruntare de forte, rezultat al hazardului și ale unor trasee ce păstrează amprenta spontaneității.

Natura ca libertate – libertatea ca natură, la Mimi natura modificată de acțiunea liberei fantezii umane ca după bunul plac pendulează între un spațiu plastic mai plăcut sau înfricoșător sau pură și simplă în spontaneitatea ei neatinsa”, a precizat conf. univ. dr. Papiu Greti Adriene.

Călin DRAGOMIR

 

Adauga comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

YHP Logo