Connect with us
Descarcă aplicația

ADMINISTRATIE

VESTE – Se intră în linie dreaptă cu realizarea Variantei Ocolitoare a municipiului Baia Mare!

Publicat cu

pe

În scurt se intră în linie dreaptă cu realizarea Variantei Ocolitoare a municipiului Baia Mare odată cu primirea avizului de mediu. Proiectul este unul major și se va se întinde pe o lungime de 31,872 km + 4 km drumuri de legătură.

De asemenea, va cuprinde 22 pasaje, 6 poduri și 17 viaducte.

”Împărtășesc cu voi o veste excelentă: peste câteva zile primim avizul de mediu mult așteptat și intrăm în linie dreaptă cu realizarea Variantei Ocolitoare a municipiului Baia Mare! Sunt foarte bucuros și mândru că pot bifa încă un proiect major de care m-am asigurat personal că va fi realizat. Mulți sunt cei care doar au vorbit despre această inițiativă necesară ani la rând, dar nimeni nu a făcut înaintea mea și eforturile aferente pentru a împlini acest proiect!

Consiliul Judeţean Maramureş desfășoară în aceste zile dezbaterile publice în localitățile care vor beneficia de Varianta de ocolire a municipiului Baia Mare. Luni au avut loc dezbaterile la Cicârlău și Tăuții Măgherăuș, marți la Recea și în Baia Mare, iar miercuri vor fi organizate la Groși și în Baia Sprie. Varianta de Ocolire Baia Mare este un proiect de infrastructură majoră menit să îmbunătățească fluxul de trafic și să reducă congestia pe raza municipiului reședință de județ și împrejurimi. Proiectul se întinde pe o lungime de 31,872 km + 4 km drumuri de legătură și include multiple caracteristici tehnice și soluții inovatoare pentru a asigura siguranța și eficiența traficului”, a spus Ionel Bogdan, președintele CJ Maramureș.

Traseul și caracteristicile principale:

– lungime totală: 31,872 km
– viteza de proiectare: 80-100 km/h
– lățimea drumului variază între 10,00 m și 19,00 m în funcție de segment
Proiectul include 8 noduri rutiere esențiale pentru conectarea cu Drumurile Naționale și Județene, precum și zonele de interes local:
1. Nod rutier DN1C(E58)
– Asigură legătura cu DN1C (E58) și accesul către Satu Mare.
2. Nod rutier DC98
– Asigură legătura cu DC98 și deservește comunitatea locală din localitățile Bușag și Merișor
3. Nod rutier Aeroport Internațional Maramureș
– Asigură legătura cu DC97 și accesul către aeroport
4. Nod rutier DN1C(E58)
– Asigură legătura cu DN1C și accesul către Baia Mare/Cluj Napoca.
5. Nod rutier DJ182B
– Asigură legătura cu DJ182B și accesul către Baia Mare.
6. Nod rutier DN18B / Zona Industrială
– Asigură legătura cu DN18B și accesul către Zona Industrială.
7. Nod rutier DJ184
– Asigură legătura cu DJ184 și accesul către orașul Baia Sprie.
8. Nod rutier DN18
– Asigură legătura cu DN18 și accesul către orașul Sighetu Marmației/Baia Sprie.

”Varianta prevede și 22 pasaje, 6 poduri și 17 viaducte, ținând cont că va traversa râuri, văi și căi ferate. De asemenea, sunt incluse măsuri riguroase de protecție a mediului, cum ar fi bazine de sedimentare și separatoare de hidrocarburi pentru epurarea apelor pluviale. Pentru durabilitate și performanță, structura rutieră va include beton asfaltic de uzură; blinder cu criblură; mixtură asfaltică; agregate naturale stabilizate cu lianti hidraulici.

Se vor instala parapete de siguranță conform normativelor europene, semnalizări și marcaje pentru a asigura siguranța traficului. În plus, protecția împotriva zgomotului va fi asigurată prin panouri fonoabsorbante pe o lungime de 21.367 m. Pentru a spori vizibilitatea și siguranța, nodurile rutiere, podurile și pasajele de lungime mai mare de 100 m vor fi iluminate. Acest proiect reprezintă un pas important spre modernizarea infrastructurii rutiere din regiunea Baia Mare, aducând beneficii semnificative maramureșenilor și contribuind la dezvoltarea economică a zonei! Totul pentru Baia Mare și pentru Maramureș!”, a adăugat președintele CJ.

Vlad HERMAN

Print Friendly, PDF & Email

Actualitate