La data de 11.03.2024, la inițiativa primarului Coman Vasile, prin proiectul de hotarare nr. 37/11.03.2024, Consiliul Local al orașului Vișeu de Sus a supus la vot și aprobat la art. 2 demolarea unor construcții aflate pe amplasamentul care urma a fi predat către Compania Națională de Investiții (CNI). Este vorba de poduri și podețe identificate din punct de vedere cadastral cu următoarele nr.:
- 60002-C1
- 60006-C1
- 60004-C1
- 60003-C1
- 60094-C1
- 60096-C1
- 60123-C1
- 60110-C1
- 60093-C1
- 60121-C1
- 60108-C1
- 60090-C1
- 60092-C1
- 60104-C1
- 60091-C1
În aceeași zi, prin proiectul de hotărâre nr. 35/11.03.2024, tot la inițiativa primarului, se aprobă asumarea și contractarea lucrărilor de demolare, respectiv aprobarea de la bugetul local a sumelor necesare efectuării lucrarilor de demolare a podurilor și podețelor de acces, relocarea unei conducte de apă și a unor lucrări provizorii pentru obiectivul de investiții ”Reabilitare și refacere infrastructură rutieră și pietonală și consolidare maluri/anrocamente – de pe raza UAT oraș Vișeu de Sus” în valoare de 432.341,08 lei + TVA în valoare de 65.044,81 lei, TOTAL 407.385,89 lei. Acest proiect se referă la strada Valea Vinului.
Problema intervine în momentul în care verifici existența podețelor.
Nu există și nu au existat niciodată podețele cu următoarele nr. cadastrale:
60094
60110
60096
60123
60093
60121
60108
60090
60092
Deși toate aceste podețe au număr cadastral din 03.08.2024 sau 04.08.2024, în realitate acestea nu există și nu au existat niciodată. Prin urmare, masurătorile și întabulările sunt fictive. Presupunând, prin absurd, că aceasta poate fi o procedură și că pentru a putea fi incluse într-un proiect a fost necesară existența unui CF, iar pentru predarea amplasamentului viabilizat este necesară demolarea, nu se justifică alocarea unor sume din bugetul local pentru a executa până și această demolare fictivă. În special, a unei sume egală cu 162 de salarii minime pe economie pentru lucrări care nici măcar nu pot fi executate.
Prin urmare, primarul din Vișeu de Sus, înfăptuiește o faptă de corupție, mai exact de abuz în serviciu în achiziții publice sub forma și folosind mecanismul de operare a plății unor servicii neexecutate, mimând executarea unor lucrări pe baza unor contracte ori referate de necesitate, urmând să deconteze facturi false reprezentând plata unor servicii care nu fost executate.
Mecanismul de mascare ar putea fi redactarea unor documente justificative sau constituirea în fals a unor procese verbale sau a unor documente de recepție fictive.
În situația de față este necesar ca autoritățile să intervină deîndată, înainte ca fapta să fie comisă, întrucât nu va mai putea fi constatată ulterior.