Connect with us
Descarcă aplicația

TEHNOLOGIE

SOCIAL MEDIA – Site-urile americane de știri au pierdut mare parte din implicarea utilizatorilor pe Facebook și Instagram

Publicat cu

pe

Retragerea Meta din sfera politică a dus la o scădere semnificativă a implicării utilizatorilor în ceea ce privește postările presei și ale partidelor aflate în campanie. În același timp, compania câștigă din ce în ce mai mulți bani din reclamele electorale.

Conform unui studiu recent publicat de Washington Post, cele mai citate 25 de instituții de presă din Statele Unite au înregistrat o scădere de 75% a interacțiunii urmăritorilor lor pe Facebook în ultimii doi ani. Același trend a fost observat și pe Instagram, deși într-o măsură mai mică – implicarea a scăzut cu 58% de la începutul lui 2022.

Această evoluție vine în urma deciziei Meta de a reduce vizibilitatea postărilor cu conținut politic, ca răspuns la critici privind modul său de moderare a conținutului. Prin reducerea vizibilității organice a postărilor politice, gigantul american câștigă și mai mult din publicitate, întrucât partidele politice sunt nevoite să investească în reclame electorale pentru a-și transmite mesajele în cadrul rețelei. Conform eMarketeer, se estimează că reclama electorală va aduce platformelor sociale venituri de 605 milioane de dolari în acest an, comparativ cu 324 milioane de dolari în 2020.

Actualitate

YHP Logo