Studiul în rândul tinerilor liceeni s-a bazat pe o metodologie de tip cantitativ, respectiv prin sondaj de opinie adresat tinerilor liceeni.
Colectarea datelor s-a realizat în sistem CAWI (completare online) în rândul liceenilor în perioada 10-28 mai 2024. La nivel național au fost colectate 575 de chestionare din 34 de județe, din toate regiunile țării, inclusiv București Ilfov, atât din mediul urban cât și din mediul rural.
Eșantionul rezultat a fost ponderat pe categorii de gen, mediu de rezidență și vârste conform datelor INS pentru populația rezidentă în 2023 ajustate cu structura populației înscrise în forma de învățământ liceal. Marja de eroare statistică corespunzătoare volumului eșantionului rezultat, pentru un interval de încredere de 95% este de 4%.
Chestionarul aplicat cuprinde patru tipuri de itemi:
• Itemi destinați identificării orientării ideologice a tinerilor, respectiv 20 de întrebări dihotomice grupate pe două tipuri de axe: stânga dreapta (etatist/ individualist minimalist) și libertarian autoritarian. Itemii utilizați valorifică experiența în construcția de compasuri politice de la nivel european și internațional (mai ales spațiul anglo saxon) facilitând poziționarea într un cadran general al orientărilor politice;
• Itemi destinați identificării valorilor generale care caracterizează proiecția de viață a tinerilor liceeni;
• Itemi destinați evaluării interesului politic și identificării nivelului de cunoaștere în rândul liceenilor a rolului și prerogativelor pentru principalele funcții politice eligibile în anul electoral 2024 în România. Liceenilor li s a solicitat în final să adreseze întrebări prin intermediul formularului online candidaților pentru aceste funcții din acest an electoral. Pentru fiecare dintre categoriile de candidaturi au fost selectate 20 de întrebări prezentate în raport.
• Itemi socio demografici de ponderare și segmentare a eșantionului pe categorii de respondenți. Prelucrarea datelor a utilizat construcția de indici agregați pentru poziționarea politică, analiza de frecvență, analiza decontingență și
corelație, analiza diferențelor semnificative de medii.
VEZI AICI STUDIUL